tisdag 17 augusti 2010

Chokladrullar

Jag tänkte jag skulle visa hur jag gör när jag gör chokladrullar, som jag tex. har använt på den här tårtan.

Börja med smälta chokladen, jag brukar temperera den för då får men en bra konsistens på en gång.
Fyll en spritspåse med chokladen.

Klipp ut bitar av overheadplast och spritsa ett rutmönster med chokladen. Vänta tills chokladen börjar stelna lite men inte helt.

Rulla då ihop plasten med chokladsidan på insidan och fäst med en tejpbit. Låt stelna helt.

Ta bort plasten och dekorera!

4 kommentarer:

Cupcakesfluffan sa...

Vad snygga de blev, smart att använda overheadplast, det måste jag testa

yasemin sa...

Suveränt att du visar upp det på det här sättet.

Erika - Bakglädje sa...

Vilket bra tips! Vad fint det blir.

Anonym sa...

Supersnyggt och tack för detta underbara tips!